Kettoskereszt
j***@omega.kee.hu
2003-09-29 15:48:30 UTC
Nagyon keverik a regi es az uj fogalmakat. A kettoskereszt egyhazi
fogalom. A kereszt also gerendaja kepviseli, ahova Jezust felfeszitettek.
A felette levo kisebbik vonas azt a tablat kepviseli, amelyre felirtak,
hogy INRI. Ez volt ketezer even at a kettoskereszt.

Van egy szamitastechnikai jel: a #
neve hashmark, vagy number sign. A mobil telefonok vilagaban ezt a jelet
elkezdtek kettoskeresztnek nevezni. Hat, ugye, ez mar uj-magyarul van?!

Udvozlettel Janos

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4 22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - - Good rest to all that keeps the Jungle Law! (Kipling) - - -
Kiss Gabor
2003-09-29 16:12:51 UTC
Post by j***@omega.kee.hu
Van egy szamitastechnikai jel: a #
neve hashmark, vagy number sign. A mobil telefonok vilagaban ezt a jelet
elkezdtek kettoskeresztnek nevezni. Hat, ugye, ez mar uj-magyarul van?!
Teljesen. A valodi neve andraskereszt.

Gabor
--
Kolmogorov valoszinuleg elt,
Kolmogorov valoszinuleg el,
Kolmogorov valoszinuleg elni fog.
Zoltan Manyoki
2003-09-29 23:25:32 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by j***@omega.kee.hu
[...]
Asszem az andraskereszt a egyenloszaru, fekvo kereszt: X. Nem kettos
vonalbol
all.

A hashmarkra nemetul mar azt is hallottam, hogy Gartenzaun. Szepen
mutatja,
hogy az amugy nehezkes nemeteknek is tobb nyelvi fantazijuk van, mint
nekunk.
Plane, ami a muszaki, tudomanyos nyelvet illeti.

Zoltan
Kiss Gabor
2003-09-30 08:11:42 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by Kiss Gabor
Teljesen. A valodi neve andraskereszt.
Asszem az andraskereszt a egyenloszaru, fekvo kereszt: X. Nem kettos
vonalbol
Hoppla! Igaz. Tevedtem.
Azt irja a Pallas Nagy Lexikona:
(Crux decussata), ferdén összerótt gerendákból (x) álló kereszt.
A monda szerint András apostolt ilyen keresztre feszítették.

Na de akkor mi a hash mark becsuletes neve? :-)

Gabor
Zana Janos
2003-09-30 09:48:11 UTC
Post by Kiss Gabor
Hoppla! Igaz. Tevedtem.
(Crux decussata), ferdén összerótt gerendákból (x) álló kereszt.
A monda szerint András apostolt ilyen keresztre feszítették.
Na de akkor mi a hash mark becsuletes neve? :-)
Gabor
Szerintem nincs magyar neve. A szamitastechnikabol ugy ozonlenek az uj
fogalmak, hogy mar senkisem totodik a magyaritasaval.

A kettoskereszt (ahogy en ertelmezem) szerepel a szamitogepek
betukeszleteben. Az egyszerubb a "daggered", a kettoskereszt meg a
"daggerdbl". Ezeknek sincs magyar megfeleloje, pedig hasznalatosak a
magyar nyelvben: halalozasi idoadatok melle szoktak odanyomtatni.

Udv, Janos

-- Zana Janos -- IIF.HU --
transam
2003-10-05 09:25:22 UTC
Post by Zana Janos
Post by Kiss Gabor
[...]
Sok szonak van ket vagy tobb ertelme. Peldaul az eső,a láb szónak es
sok más társuknak. Miért ne lenne a hash fogalom szinten benne a
kettoskereszt szoban? Üdv, tr.
E. S. (Steve) Fabian
2003-10-05 12:39:42 UTC
Sok szonak van ket vagy tobb ertelme. Peldaul az esõ,a láb szónak es
sok más társuknak. Miért ne lenne a hash fogalom szinten benne a
kettoskereszt szoban? Üdv, tr.
Azert, mert nem egyertelmu. Ha pl. telefonon kell lediktalni a
kinyomtatando szoveget, hosszas magyarazatra van szukseg, hogy tudja a
nyomdasz, aki vagy regimodi geppel vagy szamologeppel szedi a szoveget,
hogy melyiket rendelik.

Egyebkent a # jel eredeti, a szabvanyban megtalalhato es ezert egyeduli
helyes angol neve "number sign".
--
E. S. Fábián ***@BellAtlantic.net
Telephone: 410-799-7972 6522 Baja Way, Elkridge, MD 21075
Zoltan Manyoki
2003-10-05 16:41:00 UTC
Post by E. S. (Steve) Fabian
Egyebkent a # jel eredeti, a szabvanyban megtalalhato es ezert egyeduli
helyes angol neve "number sign".
erre csak annyit, hogy nincs egyeduli helyes angol nev. halisten,
az angolok, amerikaiak, kanadaiak, stb, nem szabalyozzak a nyelvuket,
sot mitobb a helyesirasukat sem az elavult nemet es francia modi
szerint.

zoltan
E. S. (Steve) Fabian
2003-10-05 19:18:36 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by E. S. (Steve) Fabian
[...]
Ha barki adhat uj nevet az en termekeimre, pl. egy mas, regi, de hasonlo
termeket, akkor uj fogalmak bevezetese lehetetlenne valik. Es valoban,
ambar az USA mertekegysegei immar 140 eve a meter rendszer
alapegysegeihez valo aranyaik altal vannak torvenyileg meghatarozva, a
meter rendszert meg ma sem ismerik.

Egyebkent nem ertem, miert all ki valaki, aki az egyik legfobb aamerikai
szabvanyosito szovetseg dolgozoja vagy tisztviseloje, a szabvanybeli
nevek felsobbsege ellen, a tudatlanok altal hasznalt nev mellett.
--
E. S. "Steve" Fabian ***@BellAtlantic.net
Telephone: 410-799-7972 6522 Baja Way, Elkridge, MD 21075
Zoltan Manyoki
2003-10-05 22:11:00 UTC
Post by E. S. (Steve) Fabian
Egyebkent nem ertem, miert all ki valaki, aki az egyik legfobb aamerikai
szabvanyosito szovetseg dolgozoja vagy tisztviseloje, a szabvanybeli
nevek felsobbsege ellen, a tudatlanok altal hasznalt nev mellett.
az ieee-nak csak tagja vagyok, mint affele mezei villamosmernok.
amugy meg semmi bajom a szabvanyositassal, megvan annak is a helye.
foleg mernoki teruleten jo, ha az emberek tudjak mirol beszelnek.
megelozi ez ertelmetlen vitakat.

ami a nyelv szabvanyositasat illeti, nem vagyok biztos, hogy ertelmes,
marcsak azert sem, mert kivihetetlennek tartom. mindazonaltal
szivesen latnam, ha a magyar muszaki nyelv nem angolosodna el
teljesen. ehhez azonban arra volna szukseg, hogy a nyelvhasznalok
magyar szavakat hasznaljanak, vagy az idegent magyarositsak.
persze egy kis konnyedseg meg humorerzek kifejezetten hasznos
volna ebben. erdemes az angolt peldanak tekinteni.

kedvenc peldam marx gyorgytol van, az egyik newton torveny:
az ero ido szerinti integralja az impulzus megvaltozasat adja.
magyarul: a loket noveli a test lenduletet.
milyen szep, rovid, pontos magyar mondat!

zoltan
BG
2003-10-06 06:37:45 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by E. S. (Steve) Fabian
[...]
Errol mar volt szo a listan, es akkor is leirtam, hogy az angolt
beszelok ezt nem is tehetnek meg, mivel az angol tobb orszag hivatalos
nyelve. Tehat milyen mondhatna meg mondjuk az angol akademia, hogy hogyan
beszeljenek pl. az USAban stb...
Ugyanez nem all a nemetre es a franciara (bar termeszetesen vannak
frankofon orszagok), es foleg nem all a magyarra, amely - sajnos - csak
egyetlen orszag hivatalos nyelve.
Es persze nem mindegy, hogy melyik nyelvnek kell attol tartania, hogy tul
sok idegen szo szivarog be. Nyilvan nem az angolnak, hanem a francianak -
es pl. a magyarnak is.
Ezert tamogatok en minden idegen szo magyaritasat (legalabbis azoket,
amelyeknek a leirasa, illetve kiejtese nagyon elut nyelvunk jellegetol),
es ezert tartom ertelmetlen dolognak a "kettoskereszt" kifejezesen valo
vitatkozast: halistennek ennek legalabb vilagos magyar neve van.

BG
Zoltan Manyoki
2003-10-06 11:14:07 UTC
Post by BG
[...]
egyet is ertenek, de nem vagyok meggyozodve, hogy magyarul a #-t
kettoskeresztnek hivjak. vegulis egy magyar tette fol a kerdest
a hashmark kapcsan. magyarul a legkozelebb a hasmarok volna,
de az egy igen kulonleges testresz.

zoltan
BG
2003-10-06 12:24:50 UTC
Post by Zoltan Manyoki
egyet is ertenek, de nem vagyok meggyozodve, hogy magyarul a #-t
kettoskeresztnek hivjak.
En igy hallottam emlegetni (vagy mint hashmark), es igy is hasznalom.

Itt sem mondta senki, hogy nem igy hivjak magyarul, inkabb csak azt, hogy
nem helyes hogy igy hivjak.

BG
Zoltan Manyoki
2003-10-07 00:31:03 UTC
Post by BG
Post by Zoltan Manyoki
[...]
hat akkor miert kerdezte a kerdezo? aki pedig magyar, es nem szokott
ezen a forumon butasagokat kerdezni.
ugy tunik, az elnevezes nem eleg bevett.

zoltan
BG
2003-10-07 05:56:15 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by BG
[...]
Az eredeti kerdes ez volt:
"Van egy szamitastechnikai jel: a #
neve hashmark, vagy number sign. A mobil telefonok vilagaban ezt a jelet
elkezdtek kettoskeresztnek nevezni. Hat, ugye, ez mar uj-magyarul van?!"

Tehat a mobiltelefonosok is kettoskeresztnek nevezik (ami a kerdezonek nem
tetszik). Nekem mobilom nincs, de a szamitastechnikaban en ezt hallottam,
es ezt is hasznalom. Nyilvan ez nem azt jelenti, hogy Magyarorszag osszes
szamitogepezoje ezt hasznalja :)
Mindenesetre azt hiszem, hogy ha elmondod ezt a kifejezest egy
szamitogepezonek, aki meg ezt nem hallotta, az is azonnal rajohet, hogy
a #-ra gondoltal...

Tehat velemenyem szerint ez egy jo szo, amelyet erdemes elterjeszteni a
hashmark helyett.

BG
j***@omega.kee.hu
2003-10-08 11:52:53 UTC
Post by BG
[...]
Van megegy ilyen. Az @ neve: "at sign". A dBase programozasi nyelvben a
kepernyo pozicio kijelolo utasitas neve. De ma mar Magyarorszagon mindenki
kukacnak nevezi. (Nemetorszagban Klammeraffe.)
Azt hiszem, rajta is marad...
=09 =09 =09 =09 =09 =09 =09Udv, J=E1nos

Key fingerprint =3D C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4 22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - - Good rest to all that keeps the Jungle Law! (Kipling) - - -
Kiss Gabor
2003-10-08 12:01:50 UTC
Post by j***@omega.kee.hu
kepernyo pozicio kijelolo utasitas neve. De ma mar Magyarorszagon mindenki
kukacnak nevezi. (Nemetorszagban Klammeraffe.)
Kiveve a Synergont, ahol a vallalati zsargonban "csiga". :-)

kissg
BG
2003-10-08 14:16:46 UTC
Post by j***@omega.kee.hu
kepernyo pozicio kijelolo utasitas neve. De ma mar Magyarorszagon mindenki
kukacnak nevezi. (Nemetorszagban Klammeraffe.)
Azt hiszem, rajta is marad...
Hat ez az... pedig azert az nem annyira jo dolog, hogy a teveben, radioban
is allandoan kukacoznak. De lehetetlenseg tenni ellene ma mar :)

BG
Zoltan Manyoki
2003-10-08 23:58:46 UTC
Post by BG
Post by j***@omega.kee.hu
[...]
miert? manapsag mar szalonkeptelen szonak szamit a kukac?

zoltan
BG
2003-10-09 05:47:27 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by BG
Hat ez az... pedig azert az nem annyira jo dolog, hogy a teveben, radioban
is allandoan kukacoznak. De lehetetlenseg tenni ellene ma mar :)
miert? manapsag mar szalonkeptelen szonak szamit a kukac?
Hat azt nem mondanam, hogy szalonkeptelen... de eleg komolytalan.
Amikor azt mondod, hogy a cimed pistike-kukac-hehehehe.hu, akkor jo, de
komolyabb cimeknel, amelyeket orszag-vilag elott bejelentenek, szerintem
hulyen hangzik, hogy pl.
halalozasi-bejelentes-kukac-temetkezesivallalat.hu

Bar termeszetesen a halottakhoz van koze a kukacnak :)

Na mindegy, mint mondtam a kukac ellen felesleges ma mar harcolni, ez mar
beragta magat :) a cimeinkbe :)

Ugyhogy ennyit errol :)

BG
TMC
2003-10-10 02:35:32 UTC
programozasi nyelvben a
Post by Zoltan Manyoki
Post by Zoltan Manyoki
Post by Zoltan Manyoki
miert? manapsag mar szalonkeptelen szonak szamit a kukac?
zoltan
Na hallod !
Miota bejött a " penis-enlargement " senki
nem mer kukacozni.
;-)
CS
TMC
2003-10-06 16:42:56 UTC
Post by Zoltan Manyoki
de az egy igen kulonleges testresz.
zoltan
Testrész a hasadnak a nyele, a tokja meg
lehet a hasmarok.
BG
2003-10-06 06:29:57 UTC
Post by E. S. (Steve) Fabian
[...]
Na ez egy jo erv. Ezelott en is kenytelen vagyok meghajolni.
Mert hat bizony en is naponta, sot annal is gyakrabban diktalok szoveget
nyomdaszoknak, akik vagy regimodi geppel, vagy szamologeppel (!) szedik a
szoveget, ugyhogy valoban itt az ideje mar hogy rendet tegyunk ezen a
teren is!
Irgumburgum!

BG
transam
2003-10-05 09:21:36 UTC
Post by Zoltan Manyoki
[...]
Szellemi kepessegeidet dicseri a hasraeses a gartenzaun szo hallatlan
eleganciaja es szellemessege folott. Csak igy tovabb, vigyazz, be ne
usd meg jobban a fejedet. tr.
Zoltan Manyoki
2003-10-05 12:11:09 UTC
Post by transam
Post by Zoltan Manyoki
[...]
szo se volt eleganciarol vagy szellemessegrol. fantaziarol igen.
a te nyelvhasznalatod sem elegans vagy szellemes. de meg csak
gondolat sem all mogotte.

zoltan
TMC
2003-10-05 15:32:07 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by Zoltan Manyoki
Post by Zoltan Manyoki
Post by Zoltan Manyoki
a te nyelvhasznalatod sem elegans vagy szellemes. de meg
csak
Post by Zoltan Manyoki
gondolat sem all mogotte.
zoltan
Dieser Beitrag entstand, ohne dass der Poster
nachdenken wollte. Jeder Sinn ist Zufall und
NICHT beabsichtigt!
Azt hiszem a pipöknél ez az eset áll fenn.
pemm
2003-09-30 10:43:00 UTC
Post by j***@omega.kee.hu
[...]
Szerintem szabályos jelentésváltozás. Egyáltalán nem ritka, hogy új
fogalomra kiterjesztik valamelyik régi szó jelentését. Aztán az is megesik,
hogy elfelejtődik az eredeti jelentés.
pemm
Kiss Gabor
2003-09-30 12:43:21 UTC
Post by pemm
Post by j***@omega.kee.hu
[...]
hogy elfelejtõdik az eredeti jelentés.
Esetleg itt van elottunk a lehetoseg, hogy alkossunk egy uj szot
az adott fogalomra.
Talan kezdjuk az otletrohamot a szo szerinti magyaritassal! Szecska?

kissg
A tavalyi bajnok reszvetele nelkul indul a Masodik Nemzetkozi Kamikazeverseny
j***@omega.kee.hu
2003-09-30 18:30:55 UTC
Post by Kiss Gabor
Talan kezdjuk az otletrohamot a szo szerinti magyaritassal! Szecska?
Valahol a halmaz sz=E1moss=E1ga k=F6r=FCl kellene kezden=FCnk. =DCdv, J=E1n=

Zoltan Manyoki
2003-09-30 22:32:12 UTC
Post by Kiss Gabor
Talan kezdjuk az otletrohamot a szo szerinti magyaritassal! Szecska?
Valahol a halmaz számossága körül kellene kezdenünk. Üdv, János
Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4 22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - - Good rest to all that keeps the Jungle Law! (Kipling) - - -
nem kell leragadni a matematikanal. legyen kancsal- vagy reszegkereszt.
(ha kancsitasz, duplan latsz)
vagy a nemet utan: kerites.

zoltan
BG
2003-10-01 05:46:52 UTC
Na de tulajdonkeppen mi a baj a kettoskereszt elnevezessel? Hiszen a
hashmark valoban olyan, mint ha ket kereszt volna egymasra teve, kicsit
elcsusztatva...
Akkor mar inkabb a magyar kettoskereszt elnevezese a hibas, merthogy
valojaban az nem kettoskereszt - hacsak nem "ketto vizszintes aggal
rendelkezo kereszt" :)

Es miert nem lehet mindkettot kettoskeresztnek nevezni?

BG
j***@omega.kee.hu
2003-10-01 09:16:27 UTC
Post by BG
Es miert nem lehet mindkettot kettoskeresztnek nevezni?
BG
Eszembe jut Mark Twain: =C1d=E1m =E9s =C9va. =C1d=E1m ideges, mert a hossz=
=FAhaj=FA
mindennek minden=E1ron nevet akar adni. De sohasem nevez k=E9t k=FCl=F6nb=
=F6z=F5
dolgot ugyanazzal a n=E9vvel. =DCdv, J=E1nos

BG
2003-10-01 11:38:08 UTC
Post by BG
Es miert nem lehet mindkettot kettoskeresztnek nevezni?
Eszembe jut Mark Twain: Ádám és Éva. Ádám ideges, mert a hosszúhajú
mindennek mindenáron nevet akar adni. De sohasem nevez két különbözõ
dolgot ugyanazzal a névvel. Üdv, János
Bizony mert az rettenetes lenne.

Ha pl. egy madarat (fecske), meg egy nadragot (fecske) ugyanugy
neveznenk... Vagy pl. egy allatot (kutya), meg a kapuszarny-tarto akarmit
(kutya)...
Es most szandekosan mondtam olyanokat, amelyeknek valoban semmi kozuk
egymashoz, es nem emlitettem olyanokat, amelyek jelenteseinek van
egymashoz valami kozuk, mint pl. halo (amivel a halaszok dolgoznak) es a
halo (net)...

BG
Kiss Gabor
2003-10-01 14:33:11 UTC
Post by BG
[...]
Mint peldaul a fecskemadarat es a fecskenadragot? ;-)

kissg
TMC
2003-10-01 14:26:26 UTC
Post by Kiss Gabor
[...]

#
Ha meghosszabbitod a szárakat utkeresztezödest
látsz :
Raute - Route - ?
Terminator - Utolsó kenet keresztje, finitó .
Nagy termelö képességü akasztófa ?
;-)))))))))))))
Kiss Gabor
2003-10-02 07:22:42 UTC
pogacsa felulnezetben
TMC
2003-10-02 14:16:57 UTC
"Kiss Gabor" <***@cdata.hu> schrieb im Newsbeitrag news:blgjo2$7ro$***@turmix.ikk.sztaki.hu...
pogacsa felulnezetben
Az finom, de nem túl hosszú, amig leirják ?
Kiss Gabor
2003-10-03 07:33:26 UTC
------=_NextPart_000_0071_01C38900.9A5BAB10
<HTML><HEAD>
charset=3Dwindows-1252">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<BLOCKQUOTE=20
style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV>"Kiss Gabor" &lt;<A =
schrieb im Newsbeitrag <A=20
=
ikk.sztaki.hu</A>...</DIV>
<DIV>pogacsa felulnezetben </DIV></BLOCKQUOTE>
<DIV>Az finom, de nem t=FAl hossz=FA, amig leirj=E1k =
?</DIV></BODY></HTML>
------=_NextPart_000_0071_01C38900.9A5BAB10--
Nem kapcsolnad ki a HTML stilusu cikkirast?

-> pogi

kissg
TMC
2003-10-04 01:02:49 UTC
De. Megtörtént.
Post by Kiss Gabor
------=_NextPart_000_0071_01C38900.9A5BAB10
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0
Transitional//EN">
Post by Kiss Gabor
<HTML><HEAD>
charset=3Dwindows-1252">
<META content=3D"MSHTML 6.00.2800.1170"
name=3DGENERATOR>
=
kissg
Dénes Bernád
2003-10-01 00:31:47 UTC
Post by j***@omega.kee.hu
Van egy szamitastechnikai jel: a #
neve hashmark, vagy number sign.
Errefele a jel angol megfeleloje "pound sign."

Dénes
Sokhegyi Zsolt
2003-10-02 20:23:48 UTC
A # mégha csak számítástechnikai jel volna! A zene lejegyzésében évszázadok
óta ezzel a jellel módosítják a hangot fél hanggal feljebb. Megnevezése (és
most kapaszkodjatok meg!): KERESZT.
A zenetanárok a hajukat tudnák tépni, mikor a gyerekek ezt a jelet
kettõskeresztnek nevezik. Ugyanis a zenei notáció ismeri a kettõskeresztet
is, amely leginkább egy x-re hasonlít, és a kereszttel egyszer már
módosított hangot módosítja további fél hanggal feljebb.
Röviden összefoglalva: A # neve a zenében KERESZT, az x neve pedig
KETTÕSKERESZT.

Na, erre varrjatok gombot! :-)

u. i.: Magánba ne válaszoljatok, mert a fenti címem egy ideig nem érvényes.

Üdv: Zsolt
BG
2003-10-03 05:51:53 UTC
Post by Sokhegyi Zsolt
A # mégha csak számítástechnikai jel volna! A zene lejegyzésében évszázadok
óta ezzel a jellel módosítják a hangot fél hanggal feljebb. Megnevezése (és
most kapaszkodjatok meg!): KERESZT.
Hogy mereszeltek a zeneszek keresztnek nevezni ezt, amikor a kereszt szo
mar foglalt volt egy ettol eltero jel megnevezesere??? hat nem olvasnak
ezek a zeneszek hun.nyelvet, amelybol megtudnak, hogy ez mennyire
helytelen dolog?
Az hogy ez mar evszazadokkal ezelott igy volt, azt nem fogadhatjuk el
kifogaskent!

Minden zenesz monnyon le!

BG
Kiss Gabor
2003-10-07 06:32:14 UTC
Javasolhatom a tisztelt anyazoknak, hogy faradjanak at a hun.flame csoportba?

kissg
Zoltan Manyoki
2003-10-07 11:05:12 UTC
Post by Kiss Gabor
Javasolhatom a tisztelt anyazoknak, hogy faradjanak at a hun.flame csoportba?
kissg
mar megint problemazol? mutass ra az anyazasra, akkor altalfaradunk.
kerestem ugyan, de nem talaltam.
zoltan
Kiss Gabor
2003-10-08 12:07:36 UTC
Post by Zoltan Manyoki
Post by Kiss Gabor
[...]
Nem szoktad meg, hogy tomoren "anyazasnak" hivok mindenfele
durva szemelyeskedest? Mint ezek:

kissg
Zoltan Manyoki
2003-10-08 12:16:42 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by Zoltan Manyoki
Post by Kiss Gabor
> [...]
| Szellemi kepessegeidet dicseri a hasraeses a gartenzaun szo hallatlan
| a te nyelvhasznalatod sem elegans vagy szellemes. de meg csak
o.k. beirtam oket az ertelmezo szotaramba, te kis nyelvujito.

zoltan
transam
2003-10-19 18:36:20 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by Kiss Gabor
Nem szoktad meg, hogy tomoren "anyazasnak" hivok mindenfele
durva szemelyeskedest?
Minek nevezed a 'finom' szemelyeskedest, ha van ilyen?
Miert nem nevezed apazasnak az altalad durva szemelyeskedesnek
nevezett dolgot, ha mar uj nyelvet talasz ki? Csak nem diszkriminalod
a ferfiakat?
Csao, tr.
Kiss Gabor
2003-10-20 07:46:50 UTC
Post by transam
Post by Kiss Gabor
Post by Kiss Gabor
Nem szoktad meg, hogy tomoren "anyazasnak" hivok mindenfele
durva szemelyeskedest?
Minek nevezed a 'finom' szemelyeskedest, ha van ilyen?
Szemelyeskedesnek.
Miert? Szerinted nincsenek fokozatok?
Post by transam
Miert nem nevezed apazasnak az altalad durva szemelyeskedesnek
nevezett dolgot, ha mar uj nyelvet talasz ki? Csak nem diszkriminalod
Nem en. A nyelv es a biologia. Egymas anyjaba szoktak elkuldeni
egymast az emberek, nem apjaba.

kissg