ragozni
Dr. Doctor
2005-03-06 16:14:37 UTC
Sziasztok, nem vagyok itt tag, csak erre az egy kérdésre jöttem be.
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen szabályok szerint kell ragozni
az idegen szavakat. Itt van például egy szöveg, ezt hogy kell
helyesen leirni?
ezt approve-ltam. :-)
most két emaillel vagy elöfizetve, a chellos digest,
a yahoos egyenként.
Most egy dolgod van, az Yahoo azonositodnál (viktorka)
ird be második cimnek a chellost, verifikáld, majd tedd
be primary-nek. A yahoos emailt pedig állitsd nomail-re.
koka - skype::kokabox
Kiss Gabor
2005-03-07 08:54:06 UTC
Sziasztok, nem vagyok itt tag, csak erre az egy k=E9rd=E9sre j=F6ttem be.=
Most mar az vagy. :-)
Azt szeretn=E9m k=E9rdezni, hogy milyen szab=E1lyok szerint kell ragozni
az idegen szavakat. Itt van p=E9ld=E1ul egy sz=F6veg, ezt hogy kell
helyesen leirni?
ezt approve-ltam. :-)
most k=E9t emaillel vagy el=F6fizetve, a chellos digest,
a yahoos egyenk=E9nt.
Most egy dolgod van, az Yahoo azonositodn=E1l (viktorka)
ird be m=E1sodik cimnek a chellost, verifik=E1ld, majd tedd
be primary-nek. A yahoos emailt pedig =E1llitsd nomail-re.
Helyesen azt hogy approve-oltam? Sehogy! Formedveny.

Amugy a kiejtest kovesd (a toldalekok hangrendje es a felhasznalt
kotohangok tekinteteben), es kotojelet csak ott hasznalj, ahol
ki nem ejtett betuk vannak a szo vegen. (nomailre)
Vagy elter a kiejtes a nalunk szokasostol.
En az y-ra vegzodo szavaknal is ezt teszem. (Primary-nak)
Masok szerint a magyarban az y-t i-nek ejteni normalis dolog. Fene tudja!

kissg
unknown
2005-03-07 21:24:56 UTC
Post by Kiss Gabor
Helyesen azt hogy approve-oltam? Sehogy! Formedveny.
csakugyan az, magyarul igy mondjuk: aprova'ltam :-)>
Post by Kiss Gabor
Masok szerint a magyarban az y-t i-nek ejteni normalis dolog. Fene tudja!
rakoczy vs rakoczi?

mi a kulonbseg?

de hogy jon ez ki peldaul az elipszilon esetiben?

a thokoly nev kiejtesevel nincs problema, de hogy lett a kiral-bol
kiraly?

masreszt egy regebbi temara visszaterve, mi a helyes kiejtese a
"th"-nak?

kossuth, peldaul
Fábián Egon
2005-03-07 22:27:36 UTC
Post by unknown
a thokoly nev kiejtesevel nincs problema, de hogy lett a kiral-bol
kiraly?
Ugy, ahogy CAROLUS-bol lett kiral...
Egon
unknown
2005-03-08 00:50:40 UTC
na jah, de a kerdes az volt, hogyan lett a kiralbol kiraly
KK
2005-03-08 01:42:41 UTC
Post by Kiss Gabor
Sziasztok, nem vagyok itt tag, csak erre az egy k=E9rd=E9sre j=F6ttem be.=
Most mar az vagy. :-)
na igen. kozben az undoc-bol koka lettem, regi "szep" idok, amikor
meg csak egy gepem, es egy levelezoprogramom volt.
( es utf-8 sem letezett :-) )
Post by Kiss Gabor
Helyesen azt hogy approve-oltam? Sehogy! Formedveny.
ettol fuggetlenul hasznalnom kell, ha egy angolul nem
olvasonak magyarazom egy angol weboldal ( yahoo ) kezeleset.
kosz, erre voltam kivancsi.
--
koka - skype::kokabox