"repulo" es "repulogep"
malacsajt
2004-05-18 20:54:15 UTC
Kedves Denes!

Irod:
Aki a "repulogep" helyett "repulot" mond (tudom, nagyon sokan igy
mondjak),
azok nem hasznaljak helyesen a szot.

Igazad van, felteve, hogy a szakteruletedrol, s nem a koznyelvrol van
szo. Szakszovegben kerulendo, amugy maximum bizalmas stiluserteku szo.
kjkj
És amelyik nem gép azzal mi van. Vannak olyan repulok, amelyek nem gépek.
Fábián Egon
2004-05-19 12:48:26 UTC
"kjkj" <***@mailbox.hu> wrote in message news:***@posting.google.com...
: ***@freemail.hu (malacsajt) wrote in message news:<***@posting.google.com>...
: > Kedves Denes!
: >
:
: És amelyik nem gép azzal mi van. Vannak olyan repulok, amelyek nem
gépek.

Igen, madarak, deneverek, stb.

"Gep":energiat atlakito v. munkat vegzo szerkezet (Magyar Ertelmezo
Keziszotar, Akademiai Kiado, 1972). pl. lejto, csiga. Nem kell benne
motornak lennie, igy helyes a "vitorlas repulogep" kifejezes.
Fábián Egon
Kiss Gabor
2004-05-19 07:23:06 UTC
Post by malacsajt
[...]
En elvesztettem a fonalat.
Melyik kerulendo szerinted?

kissg
malacsajt
2004-05-19 15:00:04 UTC
Post by Kiss Gabor
Post by malacsajt
[...]
Szakszovegben repulogep helyett repulot mondani meglehetosen pongyola,
de nem igy a kozbeszedben, ott tokeletes.
Kiss Gabor
2004-05-19 15:28:27 UTC
Post by malacsajt
Post by Kiss Gabor
Post by malacsajt
[...]
Jaaaa!
Azert voltam megzavarodva, mert a par honapja itt is csattogtunk
egy kicsit, mert a
http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/harc/a-magyar-nyelv-vedelmeben.html
oldalon amellett allok ki, hogy a mentoket ne tessek mentosoknek,
a hiradokat hiradosoknak, a repuloket repulosoknek mondani.
Marmint az embereket.
Most pedig az eszkozokrol van szo.

Gabor

j***@omega.kee.hu
2004-05-19 11:04:22 UTC
Post by malacsajt
Aki a "repulogep" helyett "repulot" mond (tudom, nagyon sokan igy
mondjak),
azok nem hasznaljak helyesen a szot.
Háát. Hofi Géza repülőt mondott volna.
Üdv, János

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4 22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - - Good rest to all that keep the Jungle Law! (Kipling) - - -
BG
2004-05-19 11:14:44 UTC
Post by malacsajt
Aki a "repulogep" helyett "repulot" mond (tudom, nagyon sokan igy
mondjak),
azok nem hasznaljak helyesen a szot.
Háát. Hofi Géza repülõt mondott volna.
A nota szerint: "Hogyha nékem sok pénzem lesz, felülök a repülöre".... :)
BG