preambulum
Zana Janos
2004-11-10 14:17:54 UTC
A törvényeknek van preambuluma, a kórházaknak meg ambulanciája. A jelek
szerint a szó a latin ambulatio=séta és az ambulare=sétálni szavakból
származik. De hogyan?? A kórháznál még értem az összefüggést. De a
törvényeknél hogy jön ide a séta?

Üdv, János
-- Zana Janos -- Corvinus.HU --
BG
2004-11-10 15:32:57 UTC
Post by Zana Janos
[...]
Gondolj arra, hogy az eloszo regi magyar neve is az volt hogy "elol jaro
beszed"...

BG
Imre Z. Ruzsa
2004-12-13 13:25:54 UTC
Ide tartozik még az ámbitus és az ambíció. Ez utóbbinak
magyarázata a következõ. Aki Rómában valamelyik fõbb tisztségre
pályázott, választás elõtt fehérített (candidatus) tógában
végigjárta a befolyásos embereket támogatást kérve;
ez a körbejárás volt az ambitio.

Ruzsa Imre