nagykotojel
Zana János
2007-08-13 17:19:35 UTC
Meglepödéssel tapasztalom, hogy linux operációs rendszer alatt nem lehet
leírni a legmagyarabb írásjelet - a nagykötöjelet (gondolatjelként is
használjuk). A fenti sorba is kénytelen voltam normál kötöjelet írni.
Miért? Windows alatt sem egyszerü: ALT-0150 billentyüzéssel írható be.
HTML alatt (unicode) ez a 2013 jel, vagy &ndash, vagy &#8211

Tud-e valaki erröl többet??

Üdv, János
Andras HORVATH
2007-08-14 09:18:45 UTC
Post by Zana János
[...]
Mar miert ne lehetne?

Egyreszt vannak a kcharselect jellegu eszkozok (amivel tetszoleges
Unicode karaktert beirhatsz), kivalasztod, bemasolod. Szerintem ez a
legegyszerubb.

Masfelol XKB-ban az "endash" szimbolum felel meg ennek; ha csinalsz egy
sajat billentyukiosztas-file-t, barmilyen billentyukombinaciora
"odadefinialhatod".

Van egyebkent "emdash" (igazi gondolatjel, ---) is.

Egyebkent ezt inkabb a hun.lists.mlf.linux-kezdo kerdes, nem?

hth
raas
--
Those who say it cannot be done should not interrupt the person doing it.
-- Chinese proverb
Zana Janos
2007-08-21 20:53:37 UTC
Post by Andras HORVATH
Egyreszt vannak a kcharselect jellegu eszkozok (amivel tetszoleges
Unicode karaktert beirhatsz), kivalasztod, bemasolod. Szerintem ez a
Folyamatos írásnál ez nehézkes.
Post by Andras HORVATH
Masfelol XKB-ban az "endash" szimbolum felel meg ennek; ha csinalsz egy
sajat billentyukiosztas-file-t, barmilyen billentyukombinaciora
"odadefinialhatod".
Kösz a tanácsaidat, ráraktam a nagykötöjelet (magyar billentyüzetü
gépröl van szó) jobboldalt lent a - jelre ALT-Shift-tel.
Mindjárt beraktam a plusz-minusz jelet is, mert matematikai jellegü
anyagoknál ez is hiányzik, az ő (hosszú ö) betüre, az osztójel alá.
Beraktam a guillemotleft és right jelet az f és g [ és ] alá. Mert hát
szakmai szövegben is elöfordul, hogy idézeten belül is idézet van.

Üdv, János