Próba
Fábián Egon
2007-02-23 13:58:27 UTC
Létezik még ez a csoport?
--
Egon
pemm
2007-02-23 14:16:49 UTC
Post by Fábián Egon
Létezik még ez a csoport?
--
Egon
Technikailag. De már régóta senki se próbál meg itt a magyar nyelvről
beszélni. De most van egy kérdésem, amelyik talán felélénkíti a
levelezőket.

Autóreklámokban gyakran szerepel a szó: árelőny. Tulajdonképpen mit
jelent, esetleg minek a tükörfordítása?
pemm
Fábián Egon
2007-02-23 14:43:13 UTC
"pemm":
| Technikailag. De már régóta senki se próbál meg itt a magyar nyelvrõl
| beszélni. De most van egy kérdésem, amelyik talán felélénkíti a
| levelezõket.
|
| Autóreklámokban gyakran szerepel a szó: árelõny. Tulajdonképpen mit
| jelent, esetleg minek a tükörfordítása?

Amerikában használják a "price advantage" kifejezést, azon értelemben, hogy
az ár elõnyösebb vetélycikkek vagy vetélycégek áránál. "Árelõny" ennek
tükörfordítása.
Egon
Ga'bor Szegedi
2007-02-25 10:18:43 UTC
Post by Fábián Egon
Amerikában használják a "price advantage" kifejezést, azon értelemben, hogy
az ár előnyösebb vetélycikkek vagy vetélycégek áránál. "Árelőny" ennek
tükörfordítása.
Nem nyelvi kerdes, de van benne egy jo adag marketing is.
Nem azt mondjak/irjak, hogy olcsobb vagy kedvezobb aru (hiszen arra
senki sem figyelne fel), hanem bevezettek egy uj szot.
Lasd meg: diszkont kontra outlet.
Kiss Gabor
2007-02-26 08:03:27 UTC
Post by Ga'bor Szegedi
Nem nyelvi kerdes, de van benne egy jo adag marketing is.
Nem azt mondjak/irjak, hogy olcsobb vagy kedvezobb aru (hiszen arra =
senki sem figyelne fel), hanem bevezettek egy uj szot.
Lasd meg: diszkont kontra outlet.
Egy szavazat mellette. :-)

kissg
Kiss Gabor
2007-02-26 08:04:51 UTC
Post by Fábián Egon
Post by Fábián Egon
Létezik még ez a csoport?
--
Egon
Technikailag. De már régóta senki se próbál meg itt a magyar nyelvrõl
beszélni. De most van egy kérdésem, amelyik talán felélénkíti a
Akkor egy másik:

A kozmetológia úgy aránylik a kozmetikához, mint a patológia a patikához? :-)

kissg
Fábián Egon
2007-02-26 12:38:05 UTC
Kiss Gabor:
| A kozmetológia úgy aránylik a kozmetikához, mint a patológia a patikához?
:-)

Patológia görög, eredetiben thetával, nincs benne t (tau). Patika latin.
Magyarul jó szóvicc.
Egon
Kiss Gabor
2007-02-26 13:24:12 UTC
Post by Fábián Egon
> [...]
:-)
Patológia görög, eredetiben thetával, nincs benne t (tau). Patika latin.
A kozmetológus vélhetõen a kozmetikus tévedéseit vizsgálja.
Hisze akivel elbánt a patikus, azzal a továbbiakban a patológus foglalkozik...

:-)
ODIN
2007-03-01 14:41:28 UTC
Post by Fábián Egon
Patológia görög, eredetiben thetával, nincs benne t (tau). Patika latin.
az Apotheke teljesen görög szó, mint minden "téka"-val végződő
szó (diszkotéka, bibliotéka, enotéka, stb...)
DK
Fábián Egon
2007-03-01 14:33:23 UTC
ODIN írta:

| az Apotheke teljesen görög szó, mint minden "téka"-val végzodo
| szó (diszkotéka, bibliotéka, enotéka, stb...)

Igazad van. Sajnos nincs magyar nyelvu szóleszármazási (etimológiai)
szótáram, amibol felfedezhettem volna, hogy patika a görög/latin
apothecarium elmagyarítása. Viszont a szó ezen eredete is azt mutatja, hogy
a patológia és a patika eredeti kapcsolat nélküli szavak, így Kiss Gábor
eredeti kérdésáre a válasz: ez csupán igen jó szójáték.
Egon
Kiss Gabor
2007-03-01 15:17:26 UTC
Post by Fábián Egon
apothecarium elmagyarítása. Viszont a szó ezen eredete is azt mutatja, hogy
a patológia és a patika eredeti kapcsolat nélküli szavak, így Kiss Gábor
eredeti kérdésáre a válasz: ez csupán igen jó szójáték.
A kovetkeztetes a formalis logika szabalyai szerint nem helyes.
Azert, mert nyelveszeti kapcsolat nincs koztuk, barmilyen mas
(peldaul formai) lehet. Tehat fel lehet vetni a kerdest,
hogy a viszonyuk olyan-e, mint ket masik fogalome.

kissg (csak a szorszalhasogats kedveert)